Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Περισσότερες από 100.000 εφαρμογές στο Android Market


Δεν χρειάστηκε κάποιου είδους επίσημη ανακοίνωση, κάποια εκδήλωση ή άλλου τύπου… εορτασμοί: η ανακοίνωση πως το Android Marketplaceδιαθέτει πια περισσότερες από 100.000 εφαρμογές έγινε με τη μορφή μιας απλής ανάρτησης στο Twitter, μέσω του Android Dev. Και από ό,τι φαίνεται, η προσπάθεια επέκτασης του Android από πλευράς της Googleέχει αποφέρει καρπούς, αφού ο αριθμός εφαρμογών για το λειτουργικό της σύστημα για κινητά μεγαλώνει συνεχώς με ολοένα και αυξανόμενους ρυθμούς.
Βέβαια, το Android Marketplace δεν φτάνει ακόμη τους τεράστιους αριθμούς του App Store της Apple, που παραμένει σχεδόν… τριπλάσιος, αλλά όσο περνάει ο καιρός η διαφορά δείχνει να μειώνεται.
Δεν μετράει, όμως, πάντα μόνο η «ποσότητα» αλλά και η «ποιότητα», και η αλήθεια είναι πως και το Android Marketplace έχει αρχίσει να «παραγεμίζει» με «εφαρμογές» που στην πράξη απέχουν από το τι είναι πραγματικά μια «εφαρμογή». Όχι μόνο υπάρχουν πολλές διαφορετικές εκδοχές των ίδιων τύπων εφαρμογών, που ολοκληρώνουν την ίδια εργασία με παραπλήσιο τρόπο, αλλά το Android Marketplace έχει αρχίσει να γεμίζει με αυτό για το οποίο πολλοί κατάκριναν το App Store της Apple στο παρελθόν: μικρές και όχι-και-τόσο-χρήσιμες «προσθήκες» για το κινητό που παρά το ότι χαρακτηρίζονται «εφαρμογές», στην πράξη είναι απλά…wallpapers με τα οποία μπορεί κανείς να «ντύσει» το κινητό του ή… «καμουφλαρισμένα» eBooks.
Βέβαια, αν αυτά «φιλτράρονταν», τόσο στην περίπτωση του Android Marketplace όσο και του App Store, μάλλον κανένα από τα δυο δεν θα έφτανε στο σημείο να προβάλλει ως πλεονέκτημα εξαψήφια νούμερα «εφαρμογών». Μπορεί η «ποιότητα» και στις δυο περιπτώσεις να είναι καθαρά υποκειμενικό κριτήριο, αλλά, τουλάχιστον… υπάρχει «ποσότητα»!

Τρομερά κερδοφόρο το Angry Birds

Η επιτυχία του παιχνιδιού Angry Birds σε όποια πλατφόρμα και αν έχει διατεθεί είναι γνωστή. Αυτό που δεν ήταν γνωστό ήταν το… «πόσο μεγάλη είναι», αφού το Angry Birds αποδεικνύεται ένα από τα πιο κερδοφόρα παιχνίδια όλων των εποχών!

Η Rovio έχει πραγματικά «χτυπήσει φλέβα χρυσού» με το Angry Birds, τον τίτλο της που ξεκίνησε την πορεία του στο iPhone για να φτάσει όχι απλά «να τρέχει παντού», αλλά να γίνεται ακόμη και… κέηκ! Ο τίτλος έχει προκαλέσει ένα είδος… μανίας σε σεβαστή μερίδα πληθυσμού, και τώρα πια είναι γνωστά και «τα νούμερα» που αποδεικνύουν έμπρακτα την επιτυχία του. Και καλό είναι να… κάθεται κανείς όταν τα διαβάζει!

Το Angry Birds κόστισε περίπου €100.000, όχι μόνο για τη «δημιουργία» αλλά και τη μέχρι τώρα συντήρηση του (με updates, «νέες πίστες» κ.λπ.). Τα έσοδα που απέφερε στη Rovio, μέχρι σήμερα; $70.000.000, που ισοδυναμεί με περίπου €50.5 εκατομμύρια! Δηλαδή, η «επένδυση» της εταιρείας στον τίτλο της απέφερε περίπου 50 φορές περισσότερα κέρδη από το κόστος του!

Σε μια εποχή όπου μεγάλοι, «πρωτοκλασάτοι» τίτλοι «Χολιγουντιανών προδιαγραφών», σχεδιασμένοι για τις «μεγάλες» κονσόλες που έχουμε στο σαλόνι μας ή τα PCs μας, θεωρούνται επιτυχημένοι αν αποφέρουν στους δημιουργούς τους το διπλάσιο του κόστους τους, με αρκετούς να μην καταφέρνουν καν να το αποσβέσουν, ένα… λιλιπούτειο παιχνίδι με απλά, καρτουνίστικα γραφικά και πρωταγωνιστές ένα… τσούρμο «θυμωμένα πουλιά», κατάφερε να φέρει τα πάνω-κάτω στο gaming και να αποδείξει αυτό που η Electronic Arts και άλλες μεγάλες εταιρείες του χώρου υποψιάζονται εδώ και καιρό: το «casual» (και τα «μικρά» παιχνίδια που κατασκευάζονται εύκολα) μπορεί να αποφέρει περισσότερα έσοδα από ό,τι οι σύγχρονες υπερπαραγωγές του gaming.