Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Προς πώληση τα κλεμμένα δεδομένα του PlayStation Network




Σύμφωνα με διάφορους ερευνητές ασφαλείας, τα δεδομένα που κλάπηκαν από το PlayStation Network της Sony ήδη διατίθενται προς πώληση – μαζί με τα πλήρη στοιχεία πιστωτικών καρτών.


Αρχικά, η Sony ανέφερε πως οι hackers που κατάφεραν να «τρυπώσουν» στο PlayStation Network «ίσως» είχαν «πάρει στα χέρια τους» τα στοιχεία κάποιων χρηστών του δικτύου – το «πόσα», «ποια» και «πόσων χρηστών» είχε αφεθεί να… αιωρείται. Από ό,τι φαίνεται τώρα, όμως, μάλλον οι κακόβουλοι hackers φρόντισαν να αντιγράψουν την πλήρη βάση δεδομένων των χρηστών του PlayStation Network, την οποία και, σύμφωνα με ό,τι ισχυρίζονται ερευνητές ασφαλείας, μόλις έχουν… «ανεβάσει προς πώληση» σε διάφορα «υπόγεια» sites και forum.


Το ακόμη πιο ανησυχητικό είναι πως ανάμεσα στα υπόλοιπα στοιχεία βρίσκονται όχι μόνο και οι αριθμοί των πιστωτικών καρτών των χρηστών, πιθανότητα που είχε αναφερθεί και αρχικά, αλλά και οι κωδικοί CVV τους ("Κωδικός Επικύρωσης -κατόχου της- Κάρτας", "Card Verification Value"), που καθιστούν δυνατή -σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία της βάσης δεδομένων, όπως Ονοματεπώνυμα, διευθύνσεις και emails- την άμεση χρήση τους για δικτυακές αγορές!


Στις περισσότερες περιπτώσεις online αγορών, ο κωδικός CVV παραμένει, πάντα, ένας προσωπικός, απόρρητος κωδικός, που παραμένει «στα χέρια του χρήστη» και δεν αποθηκεύεται ποτέ στα πραγματικά ασφαλή sites. Όποτε ολοκληρώνει μια αγορά με την πιστωτική του κάρτα, ο κάτοχος της «επιβεβαιώνει πως του ανήκει» ακριβώς με τη χρήση αυτού του μικρού, πρόσθετου κωδικού.


Από ό,τι φαίνεται, για να είναι δυνατές οι αγορές μέσω του PlayStation Store χωρίς να… σκοτίζονται οι χρήστες της κονσόλας/του δικτύου της Sony προσπαθώντας να θυμηθούν ή αναζητώντας τον κωδικό CVV τους, η Sony τον κρατούσε και αυτόν αποθηκευμένο μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία κάθε χρήστη – έτσι, ήταν εφικτές οι αγορές «περιεχόμενου» απλά επιλέγοντας το.


Τώρα λοιπόν, οι hackers του PlayStation Network δεν έχουν απλά στα χέρια τους «στοιχεία που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν για περαιτέρω απάτες», όπως εικαζόταν αρχικά, αλλά όλα όσα χρειάζονται για να… αρχίσουν «να χρεώνουν» άμεσα τους λογαριασμούς όλων όσων είχαν καταχωρήσει τα στοιχεία τους στο PlayStation Network!
Η σημαντική είδηση, όμως, είναι πως αυτό έγινε ορατό όταν, σύμφωνα με διάφορους ερευνητές ασφαλείας, εμφανίστηκαν και οι πρώτες… αγγελίες για πώληση τμήματος της βάσης δεδομένων! Σύμφωνα με αυτούς, οι hackers έχουν ήδη αρχίσει να αναζητούν αγοραστές, ζητώντας ως αντίτιμο περίπου 100.000 δολάρια, ενώ λέγεται πως πριν προβούν στην αγγελία πώλησης των στοιχείων σε τρίτους, επιχείρησαν πρώτα να τα ξαναπουλήσουν στην ίδια τη Sony.


Όπως και να έχει, αφού μέχρι τώρα λίγοι έχουν δει πραγματικά τα κλεμμένα στοιχεία, μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν αν, όντως, ισχύουν όλα τα παραπάνω. Αρκετοί, όμως, ήδη σπεύδουν να ακυρώσουν τις πιστωτικές τους κάρτες και να αλλάξουν τους κωδικούς τους, με τη –σωστή- λογική πως «αν περιμένουν μέχρι να αποκαλυφθεί το ποια στοιχεία βρέθηκαν πραγματικά στα χέρια τρίτων, ίσως τότε να είναι πολύ αργά».

Περισσότερες καθυστερήσεις για το PlayStation Network

Μπορεί να έχει περάσει ήδη περίπου μια εβδομάδα που το PlayStation Network είναι «down», για λόγους ασφαλείας και συντήρησης, αλλά η αναμονή μάλλον θα συνεχίσει για αρκετό καιρό ακόμη σύμφωνα με νέα ενημέρωση από τη Sony.

Όποιος αισιοδοξούσε πως «η ταλαιπωρία τελειώνει» και πως, «τώρα που γνωρίζουμε τι έγινε» χάρη στις επίσημες αποκαλύψεις της Sony, ήταν θέμα ωρών μέχρι να «ξανανέβει» το PlayStation Network, μέσω του οποίου θα μπορούσε να ξαναχαρεί τα multiplayer παιχνίδια του, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσει: σύμφωνα με τελευταίο update στο επίσημο PlayStation Blog της Sony, το δίκτυο της θα παραμείνει ανενεργό για τουλάχιστον άλλη μια εβδομάδα!

Η εταιρεία αισιοδοξεί πως μέσα σε μια εβδομάδα (η μέτρηση αρχίζει «από χθες», σύμφωνα με την ίδια την επίσημη ανακοίνωση) θα έχει σε λειτουργική κατάσταση ορισμένα, μονάχα, τμήματα των υπηρεσιών της, και δεν φαίνεται να γνωρίζει το πότε τα πάντα θα επιστρέψουν στο κανονικό. Καλό είναι, λοιπόν, οι πλέον αισιόδοξοι να αρχίσουν να… «προσγειώνουν» τις αρχικές τους εκτιμήσεις.

Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε πως δεν είναι και απλή υπόθεση η επανεκτίμηση κάθε τμήματος που σχετίζεται με ένα online δίκτυο και την πρόσβαση σε αυτό, ειδικά αφού, κατόπιν της παράνομης πρόσβασης από hackers σε αυτό, η Sony ανακοίνωσε πως «το ξαναφτιάχνει από την αρχή» (δίχως να δώσει αναλυτικές λεπτομέρειες για το «τι σημαίνει αυτό»). 

Chrome: μιλήστε του και θα σας καταλάβει


Όσοι έχουν δει την ταινία του 1986 «Star Trek 4: The Voyage Home», θα θυμούνται τον Σκοτ να επιχειρεί να χρησιμοποιήσει τον υπολογιστή του απευθύνοντας του το λόγο με το  »Hello, computer».
Την Τετάρτη η Google πρόσθεσε την αναγνώριση ομιλίας στην HTML, φέρνοντας τις φωνητικές εντολές του… Σκοτ στο Web.
Η πρώτη εκμετάλλευση αυτού θα είναι η δυνατότητα να υπαγορεύετε λέξεις στο Google Translate το οποίο θα τις μεταφράζει στην επιθυμητή γλώσσα, χωρίς να χρειαστεί να τις πληκτρολογήσετε. Το  Google Translate θα εξοπλιστεί σύντομα με ένα κουμπί μικροφώνου που θα ενεργοποιεί το speech input.
Το speech input μέσω της HTML είχε χρησιμοποιηθεί και παλιότερα σε εκδόσεις για developers του Chrome, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε μια σταθερή έκδοση (την 11 που κυκλοφόρησε προσφάτως).
Βεβαίως, η φωνητική υπαγόρευση δεν είναι κάτι το νέο για τα PCs. Η Dragon Software, μεταξύ άλλων, έχει αναπτύξει σχετικές τεχνολογίες εδώ και πολλά χρόνια, αλλά η διάθεσή τους στο ευρύ κοινό μέσω της ενσωμάτωσης σε έναν Internet Browser, είναι μια σπουδαία εξέλιξη.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.techfans.gr/internet/chrome-miliste-tou-ke-tha-sas-katalavi/#ixzz1LPhdhroH

Άραγε το sequel θα τα καταφέρει καλύτερα;

Η Valve επιβεβαίωσε στο GameSpot πως το Portal έχει πουλήσει παγκοσμίως σχεδόν 4 εκατομμύρια αντίτυπα, με τις πωλήσεις μέσω Steam να μην υπολογίζονται. Το Portal ξεκίνησε ως Narbacular Drop, ένα φοιτητικό project στο DigiPen Institute of Technology. Το παιχνίδι κέρδισε το Independent Game Festival's Student Showcase Award το 2006 και οι δημιουργοί του στη συνέχεια υπέγραψαν στη Valve. Μία διασκευασμένη εκδοχή του Narbacular Drop έγινε το Portal και κυκλοφόρησε το 2007 ως μέρος του The Orange Box από την Valve.

Νέο Google Docs στο Android

Επιτέλους, η Google αποφάσισε να διαθέσει μια εκδοχή των Google Docs ειδικά για τα κινητά με Android – και αν και σίγουρα απέχει από το ιδανικό, είναι ένα πολύ θετικό πρώτο βήμα.

Από την πρώτη εμφάνιση του Android και μέχρι σήμερα, πάρα πολλοί χρήστες απορούσαν «γιατί η Google δεν έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή γραφείου για αυτό», αφού η ίδια… τύχαινε και δημιουργός της δημοφιλέστερης online σουίτας γραφείου, του Google Docs. Ή, έστω, μια «πακεταρισμένη» και «πιο φιλική με τις μικρές οθόνες αφής των smartphones» εκδοχή της. Αντί αυτού, η Google έδειχνε να… πυροβολεί τον εαυτό της στο πόδι, με το Google Docs να μην παρουσιάζεται καν μέσω του browser των smartphones με Android! Αργότερα η προβολή των Google Docs έγινε εφικτή, στις νεότερες εκδόσεις του Android και των browsers του, μα… όχι και η επεξεργασία τους – και η Google εξακολουθούσε να δείχνει σαν να μην ενδιαφέρεται για μια τόσο σημαντική δυνατότητα. Οι κάτοχοι Android αναγκάζονταν να βασιστούν είτε σε υπερβολικά απλές λύσεις λήψεως σημειώσεων και οργάνωσης tasks και projects, είτε να καταφύγουν σε λίγες, περιορισμένες και εμπορικά διαθέσιμες λύσεις τρίτων που επίσης απείχαν από το ιδανικό. Μέχρι τώρα.

Μόλις χθες η Google αποφάσισε να «κάνει την έκπληξη», διαθέτοντας μια εφαρμογή που αναλαμβάνει να δώσει πρόσβαση στις δυνατότητες της σουίτας Google Docs μέσω οποιουδήποτε smartphone με Android. Και η αλήθεια είναι πως η νέα της εφαρμογή, καλούμενη απλά «Docs», είναι καλοσχεδιασμένη, απλή στη χρήση, με «καθαρό» και οργανωμένο περιβάλλον. Θεωρητικά, οι κάτοχοι Android, επιτέλους, απέκτησαν τη δική τους «επίσημη σουίτα γραφείου». Πρακτικά, τα πράγματα απέχουν λίγο από το ιδανικό.

Το Docs δείχνει να είναι περισσότερο μια «πύλη» προς το «δικτυακό» Google Docs από ό,τι μια «standalone», «ανεξάρτητη» εφαρμογή. Ναι μεν μέσω αυτού έχει κανείς πρόσβαση σε κείμενα, παρουσιάσεις, γενικά, «στα έγγραφα του Google Docs», αλλά η διαδικασία της επεξεργασίας τους είναι πανομοιότυπη με ό,τι βλέπαμε μέχρι σήμερα στο Android: δεν υπάρχουν δυνατότητες και λειτουργίες που να παραπέμπουν σε «ολοκληρωμένη εφαρμογή επεξεργασίας Χ», όπου «Χ» ένα έγγραφο, ένα λογιστικό φύλλο, μια παρουσίαση, ένα… οτιδήποτε! Το Docs μοιάζει περισσότερο με έναν πλήρη και ευέλικτο «viewer» εγγράφων, με κάποιες στοιχειώδεις δυνατότητες επεξεργασίας, και όχι με αυτό που θα λέγαμε «σουίτα γραφείου».

Όπως και να έχει, όμως, έστω και έτσι, αποτελεί μια πολύ καλή πρώτη προσπάθεια, και σίγουρα θα εξελιχθεί στο κοντινό μέλλον. Για την ώρα, είναι αρκετό για να καλύψει ένα σημαντικό κενό που υπήρχε στο Android, και αισιοδοξούμε πως στο κοντινό μέλλον θα εξελιχθεί αρκετά ώστε να μετατραπεί σε μια πραγματικά βιώσιμη λύση «γραφείου εν κινήσει».

Μπορείτε να το βρείτε στο επίσημο market του Android, με ένα κλικ εδώ.

Έρχεται υποστήριξη video στις οθόνες E Ink

Σύμφωνα με τους δημιουργούς της επαναστατικής τεχνολογίας απεικόνισης E Ink, ίσως στο πολύ κοντινό μέλλον να δούμε οθόνες του είδους που θα υποστηρίζουν την προβολή κίνησης δίχως προβλήματα.

Η τεχνολογία E Ink είναι αρκετά διαφορετική από κάθε άλλη τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε άλλους τύπους οθονών: οι οθόνες E Ink είναι ευανάγνωστες σχεδόν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, δίχως να διαφέρουν και πολύ από ένα τυπικό… χαρτί! Και μπορεί αυτό να είναι θετικό όταν η χρήση τους αφορά στην ανάγνωση, όπως στις συσκευές που ενσωματώνονται μέχρι σήμερα, όπως το Kindle της Amazon, αλλά μάλλον είναι αρνητικό για τη σύγχρονη πραγματικότητα μας, όπου το χρώμα και το video δεν θεωρούνται «πρόσθετα χαρακτηριστικά» αλλά δεδομένα.

Δυστυχώς, η E Ink Holdings άφησε να εννοηθεί πως δεν θα παρουσιάσει σύντομα κάποιο νέο τύπο οθόνης της που να υποστηρίζει αψεγάδιαστη προβολή έγχρωμων εικόνων, και έτσι οι συσκευές που βασίζονται στην τεχνολογία της θα παραμείνουν… «γκρίζες», τουλάχιστον όσον αφορά στην απεικόνιση τους, για το κοντινό μέλλον. Άφησε, όμως, να εννοηθεί πως μάλλον στην επόμενη γενιά οθονών της θα υπάρχει υποστήριξη video, ξεπερνώντας τους σημερινούς περιορισμούς των λίγων καρέ λόγω της «αργής ανανέωσης» των pixels -μειονέκτημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας- που κάνουν κάθε «κίνηση» να δείχνει «σπαστή», «τμηματική».

Και μπορεί, ακόμη και έτσι, η χρήση μιας συσκευής με οθόνη E Ink να μοιάζει περιοριστική σε σχέση με τις… υπερ-οθόνες υψηλής ανάλυσης, εκατομμυρίων χρωμάτων και ομαλότατης κίνησης που συναντούμε, πια, σε συσκευές του είδους, σε tablets και σε smartphones, αλλά η E Ink εξακολουθεί να έχει τρομερά χαμηλές απαιτήσεις σε κατανάλωση και πολύ πιο «ευανάγνωστη» εικόνα, ώστε να τη μετατρέπει σε ιδανική πρόταση όσον αφορά σε ανάγνωση κειμένου – και, κατ΄επέκταση, στην ιδανική λύση για χρήση σε συσκευές που δίνουν έμφαση σε αυτό το χαρακτηριστικό, και όχι σε «γενική χρήση» και multimedia.

Επίσημος client του Twitter το Tweetdeck

Το Twitter αγόρασε μια από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές πρόσβασης στο δίκτυο του (ανάμεσα σε άλλα), το TweetDeck, που αναμένεται να αναλάβει ρόλο "επίσημου client" του.

Κάποιοι προτιμούν "να μπαίνουν" στο Twitter αποκλειστικά μέσω του site του. Άλλοι χρησιμοποιούν κάποια εφαρμογή στον υπολογιστή ή και το smartphone τους. Και μια από τις δημοφιλέστερες του είδους, τόσο στους υπολογιστές όσο και στα smartphones είναι το πολύ ευέλικτο TweetDeck - που, τώρα πια, μάλλον θα δούμε να παρουσιάζεται ως "η επίσημη λύση πρόσβασης στο Twitter μέσω εφαρμογής". Βλέπετε, το Twitter αγόρασε την δημοφιλή εφαρμογή, έναντι περίπου $40 εκατομμυρίων. Έτσι, πιθανότατα στο κοντινό μέλλον οι "επίσημες" δίοδοι χρήσης του Twitter θα είναι α) μέσω του επίσημου site του, για όσους προτιμούν τον browser τους και δεν θέλουν να χρησιμοποιούν πρόσθετο λογισμικό, και β) μέσω του TweetDeck, για... όλους τους υπόλοιπους.

Βέβαια, οι... κακές γλώσσες θέλουν την εξαγορά να έχει γίνει όχι "επειδή το TweetDeck άξιζε να ενσωματωθεί στην οικογένεια του Twitter", ούτε επειδή η ομάδα του Twitter σκέφθηκε πόσο καλά θα ήταν να μας παράσχει έναν "επίσημο" client με εξίσσου "επίσημη" υποστήριξη. Αντίθετα, η εταιρεία UberMedia είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εφαρμογή, και σκόπευε να την αγοράσει έναντι περίπου $30 εκατομμυρίων. Η ομάδα του Twitter θεώρησε πως κάτι τέτοιο θα έδινε περισσότερη "δύναμη" από όση θα ήθελε στην UberMedia, και έτσι για να συνεχίσει να διατηρεί τον έλεγχο του δικτύου της αλλά και πρωταγωνιστικό ρόλο στα social media, προτίμησε να αγοράσει η ίδια το TweetDeck. Έτσι, με μια κίνηση, και απέκτησε "επίσημο" client, και... "έβαλε τρικλοποδιά" σε έναν (πιθανό) ανταγωνιστή της.